Jag må vara bra på mycket, men när min make snällt ber mig mäta diametern på en slang UNDER diskbänken så blir det genast lite problem. Jag var bra i matte, men när det kom till att räkna ut en diameter suckade jag alltid.. så även idag.. och när min make dessutom inte är hemma utan på butiken där han ska köpa skarvslangen som ska gå till diskmaskinen blir det ännu mer problem. Och till råga på allt - hittar inte tumstocken! Så, det hela slutade med att jag ringde till min make, sa som det var - finns ingen tumstock, svårt för mig att mäta något.. då beslutade han sig för att chans köpa en slang och vi får nu hoppas på det bästa att den passar.
Nåja, skönt iaf att ha en diskmaskin nu.. förhoppningsvis kan vi snart börja använda den också :)
Jag sitter nu och ska göra ett nytt försök till att plugga inför provet imorgon.. har gjort lite försök tidigare i veckan också, men har varit för trött för att ens förstå vad det är jag läser. Men det ska nog bli bra i slutändan detta också. Har prov om neuropsykiatriska funktionshinder (autism, aspergers och ADHD/Damp).
Det är intressant att läsa om det, men väldigt mycket att lära, dock bra att kunna om man ska jobba inom handikappomsorgen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar