måndag 13 december 2010

Snart slut på det roliga

Ja, då var den tredje veckan av praktiken påbörjad.. känns trist att det snart är slut. Det är ju nu det roliga börjar, då man börjar känna sig mer "varm" i kläderna, mer bekväm i det man gör och framförallt - vågar ta för sig lite mer. Men det är roligt att se hur man utvecklas som människa också, hur man växer i sig själv för varje dag som går!

Och sen kan jag inte mer än vara nöjd med de handledare jag har, helt underbara på alla sätt och vis! Känner mig verkligen trygg med dom. All den feedback som jag får är guld värd.. vare sig det handlar om något jag bör tänka på eller kan förbättra eller beröm över något jag gjort.

Jag har tidigare bara siktat mot psykiatrin när det gäller jobb, men jag trivs så bra där jag är nu att jag lätt skulle kunna jobba där på avdelningen, längtar varje dag till nästa pass.. det ända negativa i det hela är att det finns inga jobb där.. det är besparingar överallt på lassa.. tyvärr. :-(

Idag har varit bitvis lugn o bitvis stressigt.. i morse tog jag lite blodprover på några patienter.. gick bra tack o lov :) Sen riddade jag proverna i datorn, hamnade en sväng i disken och köket efter frukosten, hjälpt till en som plockade stygn från en patient, renbäddat sängar, följt en patient på apoteket, hämtat en från röntgen själv, kört en till mottagningen som skulle göra en gastroskopi (vi var två som körde ner henne eftersom hon låg i sängen).. har säkert glömt något :) Och även hunnit ha raster när jag ska... Och till råga på allt.. ingen av mina handledare var där idag, men det löste sig ändå. Tog lite mer ansvar idag.. har bestämt mig för att verkligen bara köra denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar