En förändring i mitt liv är så smått igång,
ett friskare liv ska formas.
Jag har äntligen tagit mig över den berömda "tröskeln" vad gäller att
verkligen ta sig ut på dessa promenader.
Självklart går jag ju dagligen ändå eftersom jag har hund,
men nu har jag börjat gå längre sträckor med högre tempo.
Jag har inga planer på att bli smal innan sommaren, för det lär jag inte hinna,
däremot vill jag vara i form inför jobbet i sommar på lasarettet eftersom vissa tider kan
vara mer stressiga än andra, då kan det vara skönt att inte bli andfådd så fort man gör något.
Och sen har jag ju några kg som ska bort, men det kommer jag inte
stressa med utan det får ta den tid det tar helt enkelt.
Men godis måste jag sluta med eftersom jag ju ändå ligger på gränsen att utveckla
diabetes!
Igår tog jag en härlig kvällspromenad, det blåste visserligen, men ack så skönt det var ändå,
idag har jag tagit mig en morgonpromenad och ska nu äta en äggmacka och lite gröt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar