Har inte skrivit här på ett tag kom jag på,
fast o andra sidan har jag inte haft något att skriva om.
April månad har kommit och även vädret som hör till,
där dagarna är gråa, plusgraderna stiger sakta och snön smälter,
för att sedan på kvällarna bli kallt och det som smält fryser till is.
Utanför våran dörr är det en mindre sjö just nu och fortsätter det så här
får vi snart simma om vi ska någonstans Grannen var ute och försökte göra en
skåra i marken så vattnet kunde rinna iväg, han lyckades inte så bra.
Men så här är det varje år, så vi är vana! Men just nu, som hundägare, är man inte
speciellt glad över våren. Speciellt inte när vår kära hund får för sig att springa runt och eftersom
det är lerigt här så blir hon inte så vacker. Sen springer hon in i lägenheten fast man säger att hon ska
stanna och gå in i badrummet så man får torka av henne..
I helgen umgicks vi med några grannar, var mycket trevligt!
Dagen idag kommer bestå av hushållssysslor, hade planer på att göra dom redan igår, men sköt fram de till idag. Och som vädret är just nu så ångrar jag inte det..
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar