tisdag 25 januari 2011

Var ett tag sedan jag skrev sist.. men det betyder inte att jag inte haft något i skallen.. har bara inte skrivit helt enkelt. Jag gör nu min sista praktik.. 2½ vecka kvar.. och det känns som en evighet. Det är mega trist där jag är och gör praktiken.. det är inte trist att få vara med handikappade, men arbetsuppgiften består mer eller mindre bara av att övervaka dessa personer på deras dagliga verksamhet (deras jobb alltså). En sitter och bygger pussel hela dagarna, en annan sitter och målar, en tredje bygger pärlplattor osv osv.. Själv åkte jag som praktikant på att märka 500 pusselbitar med samma siffror som på kartongen.. allt för att de skulle veta vart biten hör ifall de hittar en på golvet. Trevligt.. eller..

Men jag får helt enkelt bita ihop.. jag får helt enkelt överleva, men jag har nog aldrig tyckt något varit så tråkigt som detta. Jag hade fått ut mer av min praktik som blivande undersköterska på ett gruppboende för handikappade/funktionshindrade än på denna dagliga verksamhet.

Snacka om att detta är som dag och natt om man jämför med ex. kirurg avdelningen som jag var på före jul.. där hände det något hela tiden, jag fick göra massor av saker osv.. men här gör man typ ingenting.. men jag biter ihop om än jag inte finner någon glädje direkt.



Jag har även hamnat i en liten svacka, länge sen sist, men som alla människor så hamnar även jag i svackor ibland. Och där tryter just nu motivationen... kvar vara därför också som praktiken känns som den gör..
Hittade en bild som talar sitt tydliga språk.. den föreställer en väg, en lång väg som någon går på.. som jag går på.. och slutet av vägen är målet.. dit ska jag komma.. dit ska jag kämpa.. målet är att överleva praktiken, att få min utbildning, att få nått vikariat/jobb och att komma upp ur svackan.






Hästar har jag gett upp för ett tag.. känner ingen som har häst tyvärr och kan inte bara gå fram till första bästa häst jag ser bara för att för det första bli av med min rädsla för dom...Vi får se hur det blir med det där helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar