fredag 25 februari 2011




Igår kom min efterlängtade namnskylt, så nu är jag fullt redo för jobb :)
Såg på arbetsförmedlingens hemsida att det låg ute ett jobb nu.. personlig assistent till ett barn.. fanns två nackdelar.. den första nackdelen var att det enbart var vaken natt.. dvs inga dagsturer utan enbart natt och på den skulle man vara vaken.. och den andra nackdelen var att man helst skulle ha erfarenhet av tracheostomi.. vilket jag inte har!

Så jag får se om jag ska söka eller inte.. funderar fortfarande.. det är ju ett jobb, det är pengar.. men samtidigt vet jag inte om jag skulle orka enbart jobba nätter.. tracheostomi går ju lära sig!

Ja.. jag får fortsätta fundera till onsdag nästa vecka då jag ska träffa min handläggare på af.. så får vi bolla lite tillsammans.. tur jag har en som är mänsklig och klok och inte en som enbart tänker på lagar och paragrafer :)

Snart är det slut på denna dag.. en dag som gått i lathetens tecken.. jag har bara latat mig.. rätt skönt må jag säga.. är ensam hemma ikväll.. eller ja.. hunden är ju också hemma.. men maken är borta! Skönt på ett sätt, han är så förkyld så jag vill inte bli smittad :)

Nu ska jag slå på en film och lägga omkull mig på soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar