ja.. i fredags vart man då färdig utbildad undersköterska.. snacka om att jag var glad att äntligen vara i mål.. kändes riktigt riktigt bra och skönt! Nu kan jag på allvar blicka framåt mot arbetslivet. Lärarna skulle sätta betyget i sista kursen imorgon Måndag, sen kan jag kvittera ut mina betyg som är ett bevis på att man är utbildad när lönen ska sättas när jag får jobb.
Apropå lärare.. det finns en av vårdlärarna som jag kommer minnas bäst, hon har ett stort hjärta och lyssnade på mig under min praktik nu när jag var i en liten svacka.. hon lyssnade när jag sa som det var, hon försökte hitta ljusglimtarna, när jag sa att jag "biter ihop och kämpar mig igenom detta" så tyckte inte hon det lät så bra, hon ville att det skulle bli så bra som möjligt för mig utan att jag totalt skulle krascha.. men hade vi inte kunnat bolla alla dessa funderingar och tankar som vi gjort så hade jag nog inte orkat kämpa och då hade jag varit tvungen göra om praktiken.. men nu klarade jag det och hon blev en betydelsefull person för mig och har fått en speciell plats inom mig!
Men nu blickar jag som sagt var framåt och hoppas kunna hjälpa andra som är i behov av vård på olika sätt, helst vill jag jobba på lasarettet, men vägen dit får man se hur den ser ut.. under sommaren kommer jag jobba där iaf :)



Det är så oerhört viktigt i livet att träffa människor som får en betydande roll i ens liv. Men det är långt i från alla som har sån tur tyvärr. Många som kommer in i ens liv stannar dock inte, men under deras lilla resa i ens liv har de hunnit göra någonting gott som gör att man kommer fortsätta minnas de.. tänker att så kanske det är nu för dig och din lärare som du skriver om. Intressant blogg förresten, du skriver bra och lägger in fina bilder!
SvaraRadera