För lite mer än 1 år sedan hade jag lyckats gå ner så pass i vikt att jag kände mig ganska nöjd, jag gick då på en diet som heter Camebridge, super bra och god!, jag tränade på gym 3 ggr/vecka.. MEN sen hamnade jag i den berömda "svackan" som de allra flesta som tränar gör.. då man tappar motivationen osv.. felet jag gjorde var att låta "svackan" ta över befälet istället för att ta tjuren vid hornen och fortsätta träna.
Nu är jag riktigt less, mycket av det jag gick ner gick jag upp, men nu ska en ny form hittas och denna gång tänker jag inte låta mig styras av någon "tränings svacka".. Men det blir nog inte gym denna gång.. utan har planer på att börja simma istället.
Socker har jag ju som sagt var slutat med nu med tanke på att jag låg på gränsen till diabetes, om än jag kommer per automatik gå ner några kilon bara pga. det så måste jag ju göra något för att forma kroppen också, annars uppnår jag ju inte mitt mål om att återfå den kropp jag hade för några år sedan.. Sen är jag fullt medveten om att en kropp förändras under livets gång, så exakt samma kropp återfår jag aldrig, men kan iaf nå den till viss del iaf.
Min man, som också behöver gå ner i vikt framför allt för hälsan, är inte lika lätt flirtad när det gäller denna bit som han var när vi träffades.. men jag hoppas att han börjar tänka på sin hälsa nu, speciellt eftersom hans pappa har hjärtproblem så löper ju även han risk att drabbas av det!
Har rätt nyligt kommit hem efter att ha varit ute på en lång promenad, gäller att passa på medan det är plusgrader,, sträckan tog lite drygt 1 timme att gå. Och det sköna med den sträckan är att det inte är något trafik eftersom det är i skogen man går, allt man kan möta på sin höjd är nån älg eller häst :)
Jag vet hur det är att tappa motivationen när man tror att man tränar som bäst. Men jag har lärt mig efter många om och men och har nu efter nästan 3 år tappat 45 kilo (har även gjort en Gastric bypass/magsäcksoperation). Vill man nå sitt mål till 100% så når man dit, gäller bara att kämpa. Lycka till bruden!
SvaraRadera