tisdag 15 juni 2010

Försovande karl

Trots att jag har sommarlov och kan sova hur länge som helst på dagarna så kan det ibland uppstå en dag som denna då jag hade planerat stiga upp 8:00 för att hinna vakna till liv innan jag ska bege mig iväg på lite ärenden i stan.. Men så har vi ju det där med personer som gärna ligger kvar en stund efter att klockan har ringt och helt plötsligt somnar om och sedan vaknar av att personen har försovit sig.

En dag som denna då personen jag pratar om är min blivande make skulle ha åkt buss till sitt jobb bara för att jag skulle få sova till klockan 8:00.. MEN det som händer var att 6:10 flyger han upp ur sängen.. då vaknar jag och inser att han kommer ALDRIG hinna till bussen hur snabb han än är.. eller tro sig är.. så jag stiger upp, yrvaken och säger "jag kör dig, du hinner inte till bussen".. Sagt och gjort.. så körde jag honom till jobbet.. men att köra bil nyvaken är ingen bra kombination.. tur man har automatväxlad bil så man iaf slipper tänka på att koppla och växla ;)

Och det är ingen idé att jag går och sover, för då kommer jag bara bli ännu mer degig från topp till tå..
Nä.. jag startade spotify och vred upp volymen lite extra.. som tur är så är ju grannen borta så jag stör ju ingen :) Möjligtvis kanske någon som går förbi där ute funderar vad som händer.. om de nu hörs ut.. kanske får vrida upp liiiiite mer ;)

Idag har jag som sagt lite planer.. en av de är att jag och Jörgen ska gå på stan och kolla på kläder till honom som han ska ha på bröllopet.. måste se så vi hittar något som matchar min klänning. Han som bokstavligt talat HATAR att gå på stan.. just därför njuter jag lite extra *hihihihi*

Jag fick aldrig tag på någon som kunde fixa lite i mitt hår innan bröllopet.. så min plan nu blir att klippa mig iaf och sedan får jag se om jag försöker mig på en egen lite frisyr på dagen D.. kan bli spännande ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar