tisdag 8 juni 2010

Fick tidigare lägga pga. dubbelbokning

En dag förra veckan vart riktigt snurrigt.. Allt var ju som klart trodde vi..
logen var bokad, ringarna beställda, vigselförrättare bokad och inbjudan utskickad..

Så fick Jörgen ett samtal från klubben.. chefen där var märkbart bedrövad.. han hade hittat ett annat ställe som man tydligen kunde skriva in bokningar.. när han tittade närmare i den så såg han något som skulle ställa till problem.. Logen var redan bokad den dagen vi hade bokat.. han hade kontaktat de som bokat den och kollat om de inte kunde ändra.. men det kunde de inte eftersom de skulle ha släktträff och hade folk från typ Danmark som redan bokat sina flygbiljetter..

Det betydde då att vi var tvunget ändra datum.. tidigare lägga vigseln en vecka till den 3 juli.
Ja.. fanns inte så mycket att göra åt det helt enkelt.. ner på kommunen för att meddela att vi måste få ändra datum.. som tur är fanns det en som kunde viga oss den 3 juli..

In på guldfynd och meddela att vi måste ändra datum i ringarna.. det skulle kosta oss 600 kronor extra per ring.. ja.. vi hade ju inte så stort val.. hoppas bara de hinner komma i tid nu..

Meddela alla vi bjudit att nytt datum gäller och hoppas att de ändå kan komma..
Men en sak är så säker nu - den 3 juli BLIR jag fru Bergkvist :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar