onsdag 23 juni 2010

Trevlig dag i trevligt sällskap

Dagen idag spenderades först hos frissan. Var tänkt Clara skulle klippa mig, men hon fick förhinder, så jag bokade tid hos frissan. 8:45 på morgonen satt jag i frisörstolen och redo att göra något åt mitt hår. Det behövdes om jag säger så :)

Men det är extremt farligt fara till frissan så tidigt på morgonen, speciellt när hon ska tvätta ens hår innan hon börjar klippa. Finns ju inget skönare än när någon håller på med ens hår. Man blir så avslappnad.. och att bli avslappnad som nyvaken är ingen bra kombination.. Men jag somnade inte tack o lov, men jag hade nog kunnat utan problem :)

När jag väl var klar *mycket nöjd med resultatet*, så for jag hem, tog det lugnt ett tag innan jag diskade bort gårdagen i väntan på att fara in till stan och träffa Jenny vid tre tiden.
Väl inne på stan så köpte jag lite smink.. (inte för att jag är någon smink människa, men på ens eget bröllop måste man ju vara snygg *ler*) köpte även hårtoning.
Var riktigt trevligt, mycket goda skratt vart det :)

Sen när vi var klara for jag hem, inväntade gubben och sen blev det lite senare middag.
Försökte mig på en kvällspromenad med hunden, men insåg rätt snabbt att jag och hunden skulle bli uppätna av hungriga flygfän som kallas för mygg. Så som tur var så gjorde Doris sina behov rätt fort och vi kunde gå hem igen. Så nu sitter jag mest och tar det lugnt, blir en tidig kväll ikväll känner jag.

Imorgon ska Jörgen köpa dukarna till borden, sen blir det att köpa ljusen vi ska ha på borden, kolla brudbuketten igen och bara räkna dagarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar