Igår regnade det - idag regnar det fortfarande!
Vad gör man då, när vädergudarna inte vill vara snäll med mig och ge mig lite sol och värme?
Jo, man går runt i morgonrock en halv dag, sen tar man sig i kragen och börjar tömma ett skåp i taget och torkar ur det så fint, innan man ställer in sakerna igen. Sen tar man och tokar bord, fönsterbläck, moppar golvet, dammsuger mattor och torkar golv.. startar en maskin tvätt och sedan slår sig ner i soffan och känner sig duktig. Sen funderar man åter igen varför ingen sol dyker utanför fönstret, men inser att man måste ut ändå. Om än Doris inte riktigt gillar vara ute när det regnar så måste hon ju göra sina behov.
Idag gifter sig kronprinsessan och hennes Daniel.. inget jag kommer följa.. dock kommer det inte gå att inte läsa om det när det står om det i precis varje tidning man går in på. Men jag säger grattis till brudparet iaf och önskar de all lycka i sitt liv. Själv har vi nedräkning nu.. 14 dagar kvar nu :)
Nä.. nu ska jag gå och torka ur skåpen så det blir gjort :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar