torsdag 10 mars 2011

Inte en vanlig förkylning - är rätt säker!

Börjar bli mer och mer säker på att det inte är en vanlig enkel förkylning jag åkt på.. feber för 4:de dagen nu, nästäppan vägrar släppa och fortfarande ont i halsen. (om än halsen börjar ge med sig lite)
Själva förkylningen är inne på sin 8:de dag nu.. om jag var less igår kan jag bara säga att jag är super less idag! 3 timmars sömn natten till igår.. ungefär samma inatt igen.
Nässpray är jätte bra, men eftersom jag får näsblod så lätt så är det inte bra för mina slemhinnor i näsan om jag tar nässpray så ofta (tyvärr, det skulle underlätta mycket).

Men jag försöker tänka positivt ändå, nu har jag gjort bort mitt på ett bra tag förhoppningsvis, så när jag går ut på sommarvikariatet på lassa i början på juni så är jag full av ny energi :)

Fast jag hade hellre varit ute än legat inne.. strålande sol, klarblå himmel och bara -2 och klockan är i skrivande stund 08:15.. upplagt för en mycket fin dag med andra ord.

Nu blir det lite gröt, äppelmos och solhavre mjölk.. gott!  
Förhoppningsvis fixar Jörgen hem vitrinskåpet idag som vi fick ta från ett ställe där han hjälper till att riva *hoppas* :)                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar